کسب 2 مهر اصالت صنایع دستی توسط 2 هنرمند آذربایجان شرقی

به گزارش مهسان بلاگ، پس از اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع دستی، دو هنرمند صاحب نام آذربایجان شرقی در رشته های ورنی بافی (سوماک) و صنایع دستی چرمی پیروز به کسب مهر اصالت صنایع دستی شدند.

کسب 2 مهر اصالت صنایع دستی توسط 2 هنرمند آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان امروز سه شنبه 15 آبان 97 با اشاره به اعلام نتایج داوری شورای جهانی صنایع دستی توسط رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت: طبق این اعلام 50 اثر از ایران پیروز به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند که براساس این نتایج رتبه نخست دریافت نشان مهر اصالت به ایران اختصاص یافت.

آبدار با بیان اینکه از میان 50 اثر صنایع دستی منتخب، دو اثر متعلق به دو هنرمند صاحب نام آذربایجان شرقی است، ادامه داد: حمید دواتی کاظم نیا و ایوب مرکب سازی از هنرمندان صاحب نام تبریز که پیش از این در رشته های ورنی بافی (سوماک) و صنایع دستی چرمی پیروز به کسب نشان ملی مرغوبیت شده بودند، این بار نیز پیروز به کسب مهر اصالت صنایع دستی از شورای جهانی صنایع دستی شدند.

براساس اعلام معاون صنایع دستی کشور، در راستای ارج نهی به صندلی هنرمندانی که مهر اصالت صنایع دستی دریافت نموده اند، در آینده نمایشگاه های اختصاصی با رویکرد طراحی و تجارت برای این هنرمندان برگزارخواهد شد.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15613

به "کسب 2 مهر اصالت صنایع دستی توسط 2 هنرمند آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب 2 مهر اصالت صنایع دستی توسط 2 هنرمند آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید