نخستین آزمون جامع آبکاری

به گزارش مهسان بلاگ، آزمون آبکاری درجه 3 (تکنسین آبکاری) برای نخستین بار در کشور، در مرکز آموزش مهارت های پیشرفته جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و با همکاری انجمن صنایع آبکاری ایران، آدینه 28 تیرماه 1398 برگزار گردید.

نخستین آزمون جامع آبکاری

به گزارش خبرنگاران، مدیر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته این سازمان با بیان این خبر اظهار کرد: آبکاری از جمله روش های پوشش دهی سطوح است که در کلیه صنایع از جمله خودروسازی، نظامی، لوازم خانگی، مخابرات، پزشکی و ... کاربرد فراوانی دارد و به عنوان یک صنعت توانمندساز مطرح است.

مهندس سید محسن جناب با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 4 هزار کارگاه آبکاری در کشور وجود دارد که بخش عمده آنها بصورت سنتی و تجربی فعالیت می نمایند، گفت: به دلیل عدم آگاهی از دانش فنی روز و همچنین مسایل زیست محیطی، این کارگاه ها از جمله صنایع آلاینده محسوب می شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: آموزش انواع روش های آبکاری بصورت علمی و کاربردی زیر نظر اساتید و مهندسین برجسته کشور با تکیه بر فناوری های نوین و مسایل زیست محیطی و ایمنی از سال 1394 در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی صنعتی شریف ارائه می گردد که تاکنون بیش از 100 دوره با استقبال شاغلین این صنعت برگزار شده است.

عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی، تجمیع آموزش ها و تربیت افراد زبده برای فعالیت در این صنعت را از جمله اهداف برگزاری اولین آزمون آبکاری در این سازمان ذکر کرد و اضافه کرد: این آزمون به همراه ارائه گواهینامه تایید صلاحیت حرفه ای برای اشتغال در کارگاه های مربوط، در جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، تعریف و اجرا شد.

مدیر مرکز آموزش مهارت های پیشرفته سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف گفت: در نخستین گام ، در آزمون جامع آبکاری درجه 3 ، دانش و مهارت شرکت نمایندگان در هشت مبحث آبکاری عمومی، آماده سازی قطعات، تصفیه آب و پساب، آبکاری مس و آلیاژهای آن، آبکاری نیکل - کرم، تست محلول های آبکاری (هول سل و تیتراسیون) و آبکاری روی (گالوانیزه) بصورت نظری و عملی مورد سنجش نهاده شد.

شرکت نمایندگان در آزمون شامل مدیران و شاغلین در کارگاه های آبکاری و فارغ التحصیلان رشته های شیمی و متالورژی بودند.

بر اساس این گزارش، این آموزش ها بصورت هفتگی و آزمون های مربوط به صورت ماهیانه برگزار می گردد.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12752

به "نخستین آزمون جامع آبکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین آزمون جامع آبکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید