مزایای سفر به ترکیه در فصل زمستان

به گزارش مهسان بلاگ، سفر به ترکیه در فصل زمستان

کشور زیبای ترکیه مقصد خوبی برای گذراندن تعطیلات در فصل تابستان است. تجربه سفر به ترکیه با سواحل باورنکردنی، مناظر خیره کننده، هتل های فوق العاده اش و فرهنگ درخشانی که دارد، قطعا برای هر گردشگری تجربه ای فراموش نکردنی خواهد بود. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر نموده اید که در فصل زمستان هم سری به این کشور زیبا بزنید؟ شاید بسیاری از مردم زمستان های ترکیه را با برف و سرمای شدیدش به یاد بیاورند و فکر سفر به این کشور در فصل زمستان به ذهنشان خطور نکند اما سفر به ترکیه در فصل زمستان ، با تفریحات و سرگرمی های زیادی که دارد، زمانی فوق العاده برای سفر به این کشوراست. با خبرنگاران همراه باشید تا تنها با چند نمونه از مزایای سفر به این کشور در فصل زمستان آشنا شوید.

مزایای سفر به ترکیه در فصل زمستان

1. هزینه های پایین تر

  1. با توجه به اینکه اکثر گردشگران فصل تابستان را برای سفر به ترکیه انتخاب می نمایند، سفر به این کشور در فصل زمستان در مقایسه با فصل های دیگر کم هزینه تر خواهد بود. هزینه های پایین اغلب باعث می گردد که گردشگران گمان نمایند ترکیه مکان مناسبی برای سفر در فصل زمستان نیست. در حالیکه مزایای بسیاری برای سفر به این کشور در فصل زمستان وجود دارد.
  2. سفرهای تابستانی برابر با هزینه های مضاعف تابستانی است، بنابراین سفر به ترکیه در فصل زمستان برای گردشگران بسیار ارزان تمام خواهد شد. گردشگران می توانند با صرف هزینه ای بسیار کمتر نسبت به تابستان، در بهترین هتل های این کشور اقامت نمایند. می توانند به جای رزرو هتل با صبحانه، نهار و شام، هتلی با سرویس فقط صبحانه رزرو نمایند. چون غذاهای این کشور بسیار لذیذ است و با پایین آمدن قیمت ها در فصل زمستان، ارزش این را دارد که غذاهای این کشور را در رستوران های آن تجربه نمایند.

2. خلوت تر و آرام تر

از آنجایی که ترکیه مقصد محبوبی برای گردشگری است، تابستان های این کشور شلوغ تر است. اما گردشگران می توانند یک تور ترکیه برای زمستان های آفتابی این کشور رزرو نمایند. در این صورت تمام نقاط مهم شهر در دسترس آن ها خواهد بود. سواحل این کشوردر این فصل بسیار آرام تر هستند و از آنجایی که مانند فصل تابستان، جمعیت زیادی در مناطق دیدنی این شهر رفت و آمد نمی نمایند، گردشگران می توانند بهترین عکس ها را در دوربین خود ثبت نمایند. شهرهای تاریخی مانند اِفِسوس برای گردش در فصل زمستان بسیار مناسب تر هستند.

3. هوای خنک تر

یکی از معایب سفر به ترکیه در فصل تابستان، هوای بسیار گرم آن است. اگر قصد دارید که در سواحل این کشور مثل سواحل آنتالیا آفتاب بگیرید، تابستان فصل مناسبی برای سفر به ترکیه است. اما اگر قصد گشت و گذار در شهر را دارید زمستان بهترین فصل سال برای این کار است. چون با گردش در مکان های تاریخی و بازارهای این کشور از گرمای هوا کلافه نمی شوید و ضمناً می توانید از تخفیف های خوبی که روی اجناس می گذارند نهایت استفاده را ببرید.

4. آرامش و تمدد اعصاب

آب و هوای ترکیه در زمستان کاملا معتدل است، اما گاهی کمی سرد می گردد. چه بهانه ای بهتر از این که سری به اسپاهای لوکس این کشور بزنید و از گرمای لذت بخش آن ها لذت ببرید؟ محال است که این همه مسافت را تا ترکیه طی کنید و حمام های ترکی این کشور را امتحان نکنید. تجربه استفاده از حمام ترکی، برای شما تجربه ای سنتی و در عین حال محبوب خواهد بود. و در عین حال بهترین راه برای آرامش و تمدد و اعصاب. البته از قلم نیاندازید که ماساژ را هم حتما در برنامه خود بگنجانید!

5. بهترین راه برای آشنایی با فرهنگ این کشور

از آنجایی که زمستان ترکیه نسبت به بقیه فصل های سال خلوت تر است، فرصت خوبی است تا در فرهنگ غنی این کشور کاوش کنید و با مردم محلی ارتباط برقرار کنید. حتما برای صحبت با صاحبان رستوران ها و مغازه دارها وقت بگذارید. ترک ها خیلی دوست دارند که مانند بقیه توریست ها رفتار نکنید و با آن ها صحبت کنید. آن ها عاشق ارتباط برقرار کردن با گردشگران هستند. قطعا این نوع ارتباط برای شما هم لذت بخش خواهد بود و تجربه ای متفاوت را برایتان رقم خواهد زد.

6. پیست های اسکی فوق العاده

چرا وقتی می توانید از پیست های اسکی نفس گیر ترکیه بهره ببرید، این همه مسافت را تا سوئیس طی کنید و هزینه های خود را تا چند برابر افزایش دهید؟ کوه های مرتفع ترکیه با پیست های زمستانی فوق العاده به راحتی در دسترس هستند. با توجه به موقعیت مکانی که دارید، می توانید به هر پیستی که علاقه داشتید دسترسی داشته باشید. از مهمترین پیست های اسکی ترکیه می توان به پیستِ کوه بزرگ(Uludağ) که در بورسا واقع شده است، تپه برف(Kartepe) در ازمیر، پالاندوکن(Palandöken) که مرتفع ترین قله ترکیه است، کوه سیب(Elmadağ) در آنکارا، و بسیاری پیست های دیگر اشاره نمود.

7. منظره هفت دریاچه

Abant Yedigöller یا هفت دریاچه آبانت که در شمال استان بولو واقع شده است، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ترکیه است که در تمام مدت سال مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. با این حال چشم انداز خیره نماینده آن در فصل زمستان بسیاری از گردشگران خارجی و بومی را به هوس می اندازد تا در سرمای زمستان از این مناظر زیبا دیدن نمایند.

خرید بلیط ارزان استانبول، محبوب ترین شهر ترکیه

خرید بلیط هواپیمایی پگاسوس هواپیمایی ارزان قیمت ترکیه

خرید بلیط هواپیمای اطلس گلوبال

خرید بلیط هواپیمای ترکیش سومین ایرلاین بزرگ اروپا

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: فلای تودی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14859

به "مزایای سفر به ترکیه در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای سفر به ترکیه در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید