فیلم ، تحقق پیش بینی نصرالله درباره خیانت آمریکا به کردهای سوریه

به گزارش مهسان بلاگ، شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه امروز اعلام کردند که آمریکا آنان را مقابل ترکیه تنها گذاشته و به وعده خود عمل نکرده است تا صدق سخنان دو سال گذشته دبیر کل حزب الله درباره کردهای سوریه ثابت گردد.

فیلم ، تحقق پیش بینی نصرالله درباره خیانت آمریکا به کردهای سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمریکا امروز بیان کرد که در واکنش به قصد ترکیه برای حمله به مواضع شبه نظامیان کرد در خط مرزی شمال سوریه، از مواضع خود عقب نشینی می نماید (جزئیات بیشتر).

پس از این موضع، گروه شبه نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه در بیانیه ای بیان کرد که آمریکا به وعده های خود برای حمایت از کردهای سوریه عمل نکرده است (جزئیات بیشتر).

این اتفاق سبب شد تا وعده ای که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، حدود دو سال پیش به کردهای سوریه داد، محقق گردد. شانزدهم فوریه سال 2018، نصرالله در سخنرانی ای به مناسبت یادبود فرماندهان شهید از کُردها خواست به آمریکا اعتماد ننمایند و مسائل خود را با دولت سوریه حل و فصل نمایند زیرا آمریکا در نهایت آنان را تنها خواهد گذاشت.

نصرالله در آن سخنرانی گفته بود، آمریکا فقط در حال سوءاستفاده از کُردهاست تا برنامه ها و طرح های خود را در منطقه اجرا کند و زمانیکه کارش تمام شد آنها را خواهد فروخت.

نصرالله خطاب به کردهای سوریه گفته بود: می دانیم که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) بودجه ای حدود 500 تا 750 میلیون دلار تحت عنوان حمایت از کُردها دارد... این بودجه برای چیست؟ برای برقراری دموکراسی در سوریه؟ یا حمایت از کُردهایی که باید از تجارب گذشته، درس بگیرند. شما باید بدانید که آمریکا شما را الان به عنوان ابزاری برای پیشبرد طرح های خودش از جمله در جنگ شان با سوریه و جمهوری اسلامی، با روسیه و محور مقاومت به خدمت گرفته اند اما در نهایت، فکر منافع خودشانند و از شما صرف نظر می نمایند و شما را در بازار برده فروشان می فروشد.

سخنان نصرالله 16 اکتبر 2018

در آن موقع، بعضی رسانه ها یا اصحاب رسانه های معارض سوریه، این گفته نصرالله را به شوخی گرفتند و مسخره کردند و هشتگ آمریکا به متحدانش خیانت می نمایند، زدند اما اکنون با گذر زمان، صدق گفته دبیر کل حزب الله لبنان در مورد ماهیت آمریکا و رفتار او با متحدانش، روشن شد.

یک مقام آمریکایی امروز دوشنبه به خبرگزاری رویترز گفت، واشنگتن به اطلاع شبه نظامیان کُرد در سوریه رسانده است که در صورت حمله ارتش ترکیه، واشنگتن از کردها محافظت نخواهد کرد (جزئیات بیشتر).

ص

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20711

به "فیلم ، تحقق پیش بینی نصرالله درباره خیانت آمریکا به کردهای سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، تحقق پیش بینی نصرالله درباره خیانت آمریکا به کردهای سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید