صدور دستور پیگیری قطع درختان راستا قنات جهانی قصبه توسط دادستانی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد گفت: دادستان گناباد دستور پیگیری تخلف انجام شده را به شهرداری و نیروی انتظامی صادر نموده است.

صدور دستور پیگیری قطع درختان راستا قنات جهانی قصبه توسط دادستانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رسول صنوبری مدیر پایگاه میراث جهانی قنات قصبه گناباد در این باره گفت: براساس بازدید یگان حفاظت پایگاه جهانی میراث قنات قصبه از محور گردشگری و کوچه باغ های این قنات ، تعداد 12 اصله درخت توت تنومند و کهن که جزئی از میراث طبیعی منطقه به شمار می روند، توسط افرادی که به شغل زغال سازی مشغول هستند، قلع وقمع شده است.

او ادامه داد: با توجه به ضوابط مصوب و ابلاغی این قنات و لزوم رعایت آن، هرگونه دخل وتصرف و تغییر کاربری اراضی پایاب قنات قصبه ممنوع است و براساس مفاد 558 و 569 قانون مجازات اسلامی، پیگرد قانونی دارد.

صنوبری اضافه کرد: قطع این درختان تنومند، برنامه های پیش روی این پایگاه برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این محور گردشگری را با چالش جدی روبرو می نماید.

او توضیح داد: هم اکنون، دادستان گناباد دستور پیگیری تخلف انجام شده را به شهرداری و نیروی انتظامی صادر نموده است و ما نیز طی نامه ای از فرمانداری درخواست پیگیری موضوع را کردیم.

هم چنین حمیدرضا بنی اسدی دادستان شهرستان گناباد در ابن باره گفت: پرونده ای بر این مبنا تشکیل شده و با عاملان قطع درختان در این شهرستان، در صورتی که تخلفی انجام شده باشد، برخورد خواهد شد. گزارش های مکتوب روز امروز6 بهمن ماه از طرف شهردار به مراجع قضایی ارسال می گردد و در صورتی که افراد بدون مجوز اقدام به قطع درختان یا شاخه زنی نموده باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شهردار گناباد نیز گفت: هیچ گونه مجوز قطع درخت در سال 97 در حوزه قنات صادر نشده است. فقط دو مجوز برای جوانه سازی توسط صاحبان درخت ها صادر شده است.

هم چنین حامد قربانی فرماندار گناباد نیز گفت: قطع درختان راستا قنات قصبه خط قرمز ماست و نباید شاهد قطع درختان شهرستان باشیم، چرا که توسعه فضای سبز برای ما اهمیت بسیاری دارد. در مورد برخورد با عاملان درخت های قطع شده و هرس بدون مجوز، با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و در سریع ترین زمان ممکن با عاملان قطع درختان برخورد می گردد.

بنی اسدی اضافه کرد: بریدن، ریشه کن کردن و سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب و هیزم و زغال از منابع ملی بدون دریافت پروانه از دستگاه متولی و مسئول و همین طور حمل چوب، هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان مربوط و نیز قطع هر نوع درخت یا نابود کردن آن به هر طریق در معابر، میادین، بزرگراه ها، بوستان ها، باغ ها و محل هایی که به تشخیص شورای اسلامی شهر، باغ شناخته می شوند، در محدوده و حریم شهرها بدون اجازه شهرداری و رعایت ضوابط مربوطه ممنوع و دارای وصف مجرمانه و قابل تعقیب کیفری است. با توجه به پیگیری به وسیله نیروی انتظامی درخصوص دغدغه دوستداران محیط زیست مبنی بر قطع درختان قنات جهانی قصبه، موضوع در دستور کار نهاده شد و به زودی اقدامات لازم انجام می گردد.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17083

به "صدور دستور پیگیری قطع درختان راستا قنات جهانی قصبه توسط دادستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور دستور پیگیری قطع درختان راستا قنات جهانی قصبه توسط دادستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید