شهرام هروی: 4 نسل تیم ملی کاراته در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستند، راستا تیم ملی برای کسب سهمیه پرتلاطم است

به گزارش مهسان بلاگ، شهرام هروی، سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در حال حاضر چهار نسل کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک در کوشش هستند.

شهرام هروی: 4 نسل تیم ملی کاراته در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستند، راستا تیم ملی برای کسب سهمیه پرتلاطم است

شهرام هروی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط تیم ملی کاراته در آستانه حضور در مسابقات کاراته وان امارات گفت: کاراته در امسال تجربه جدیدی را پشت سر می گذارد و در گذشته سابقه نداشته است که تیم ملی در یک سال اینگونه پشت سر هم در مسابقه داشته باشد. تیم ملی از ابتدای امسال در مسابقات لیگ جهانی ترکیه، مسابقات آسیایی اردن، بازی های آسیایی اندونزی، مسابقات جهانی اسپانیا و مسابقات لیگ جهانی فرانسه حضور داشته است و تا انتهای سال نیز دو مسابقه دیگر پیش رو دارد.

وی توضیح داد: این موضوع تجربه جدیدی برای کاراته است و جهت جدیدی را پیش روی ما قرار داده است. درست است که همه کشورها شرایط ما را دارند، اما کشورهای اروپایی و رقبای ما به خاطر بعد مسافت نزدیک کشورهای اروپایی حضور پررنگ تری در مسابقات کاراته وان داشتند و به این موضوع عادت دارند. ما در حال تجربه جدیدی هستیم و امیدوارم در خاتمه سال آینده نیز از این تجربه سربلند بیرون بیایم.

سرمربی تیم ملی کاراته عنوان نمود: سه موضوع در تیم ملی در شرایط فعلی برای ما مهم است. ابتدا اینکه بازیکنان برای هر مسابقه تمرکز خود را حفظ نمایند و به دور از حواشی و مسائل جانبی تنها به تمرین و مسابقات فکر نمایند. دومین مورد، رسیدن بازیکنان به این بلوغ است تا اگر خدایی ننموده در هر مرحله مسابقات نتیجه نگرفتند، فرصتی را برای ناراحتی از دست ندهند و با یاری کادرفنی به بازیابی روحی و روانی خود بپردازند. حتی در صورت موفقیت نباید زمان زیادی را به شادی و خوشحالی اختصاص بدهیم و باید ذهن خود را برای تداوم موفقیت آماده کنیم.

هروی اعلام کرد: در کل با توجه به جهتی که در پیش داریم، فرصتی زیادی برای خوشحالی و ناراحتی وجود ندارد و باید بعد از هر مرحله نقاط قوت خود را تقویت و نقاط ضعف را برای کسب نتایج مناسب رفع کنیم. موضوع سوم، فراهم کردن شرایط ریکاوری مناسب برای بازیکنان است تا انگیزه و عطش خود را برای مسابقات از دست ندهند. تا 20 فروردین سال 1399 این فرصت برای کسب سهمیه المپیک 2020 وجود دارد و در طی این مدت مسابقات متعددی پیش روی ما قرار گرفته است که نیازمند برنامه ریزی درست برای حفظ انگیزه بازیکنان برای حضور در مسابقات است.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی فدراسیون جهانی با گذشت یک سال از هر رویدادی، نصف امتیازات کسب شده در آن مسابقه از رنکینگ ورزشکاران توسط ورزشکاران کسر خواهد شد. بر همین اساس، حساسیت مسابقات از رقابت های لیگ جهانی مراکش با توجه به اینکه تنها یک سال تا المپیک 2020 زمان باقی خواهد ماند و امتیازات دیگر کامل محاسبه خواهد شد، افزایش بیشتری پیدا می نماید.

سرمربی تیم ملی کاراته با تاکید بر شرایط خوب ملی پوشان عنوان نمود: در تیم ملی فعلی کاراته چهار نسل در کنار هم مشغول تمرین برای کسب سهمیه المپیک هستند که من به این تیم لقب پسران کاراته ایران دادم. ذبیح الله پورشیب، امیر مهدی زاده، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، سامان حیدری، هامون درفشی پور، مجید حسن نیا از نسل اول، مهدی خدابخشی و علی اصغر آسیابری از نسل دوم، صالح اباذری، امیر قراری زاده و امیررضا میرزایی از نسل سوم وسیدعلی کریمی، باربد صداقت و مجید نکوهمت از نسل چهارم در کنار هم مشغول تمرین هستند.

هروی ادامه داد: در حال حاضر چندین بازیکن در تیم ملی حضور دارند که از شانس کسب سهمیه المپیک برخوردار هستند و این رقابت را برای ما داغ و شیرین نموده است. ترکیب تیم ملی نشان می دهد که جریان خون در تیم ملی در جریان است. بعد از حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک، مهمترین اصلی که می تواند موفقیت ما را در کسب سهمیه المپیک تضمین کند، حمایت جامعه کاراته شامل پیشکسوتان، قهرمانان سابق و مربیان سازنده از تیم ملی است. این حمایت تا امروز در کنار تیم ملی کاراته بوده است و اگر موفقیتی نیز حاصل شده است به خاطر حمایت همه جانبه جامعه بزرگ کاراته بوده است. می توانم با صراحت عنوان کنم که جامعه ورزش کاراته یکی از فهیم ترین و بزرگترین خانواده های ورزش کشور است که همواره در کنار تیم ملی حضور داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که روند موفقیت تیم ملی در پاریس در کاراته وان امارات تکرار خواهد شد، گفت: مسلما جهت تیم ملی کاراته برای کسب سهمیه المپیک پرتلاطم خواهد بود و باید همواره آماده هر مسئله ای باشیم. بازیکنان ما بعد از مسابقات پاریس، در سوپر لیگ حضور داشتند و بعد از آن نیز در اردو حاضر شدند که شرایط جدیدی برای بازیکنان ما رقم زده است. تیم ما شرایط و پتانسیل افتخار آفرینی را دارد و این تیم منحصر به فرد نیست.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5416

به "شهرام هروی: 4 نسل تیم ملی کاراته در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستند، راستا تیم ملی برای کسب سهمیه پرتلاطم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرام هروی: 4 نسل تیم ملی کاراته در حال کوشش برای کسب سهمیه المپیک هستند، راستا تیم ملی برای کسب سهمیه پرتلاطم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید