سعد حریری: لبنان در منازعات منطقه ای دخالت نمی کند

به گزارش مهسان بلاگ، نخست وزیر لبنان که به امارات سفر نموده است، تأکید کرد که کشورش با هر گونه فعالیت خصمانه علیه کشور های عربی حاشیه خلیج فارس مخالف است.

سعد حریری: لبنان در منازعات منطقه ای دخالت نمی کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعد الحریری نخست وزیر لبنان روز یکشنبه در جریان سفر به امارات گفت که به عنوان نخست وزیر تأکید می کنم که مخالف هر گونه دخالت دادن لبنان در درگیری های اطراف این کشور هستم.

الحریری در مصاحبه با خبرگزاری امارات (وام) تأکید کرد که دولت لبنان با هر گونه دخالت یا مشارکت در هر گونه فعالیت خصمانه هر سازمانی علیه کشور های عربی حاشیه خلیج (فارس) مخالف است.

وی اضافه کرد که دولت لبنان تصمیم گرفته در منازعات خارجی یا امور داخلی کشور های عربی دخالت نکند، اما متأسفانه این تصمیم نقض می گردد آن هم نه از سوی دولت بلکه از سوی یکی از طرف های سیاسی شرکت کننده در دولت.

نخست وزیر لبنان همچنین درباره اتهامات وارده علیه حزب الله گفت که بهتر است که حزب الله را به عنوان یک نظام منطقه ای و نه یکی از طرف های دولت لبنان متهم کرد.

وی تأکید کرد که لبنان بخش جدایی ناپذیر دنیا عرب است و ثبات آن با ثبات و امنیت دنیا عرب به خصوص در ارتباط با جنبه های سیاسی و مالی گره خورده است.

الحریری درباره حمله پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی نیز این حمله را خطرناک توصیف کرد و گفت که این حمله منطقه خلیج فارس و صلح منطقه ای را در آستانه انفجار قرار داد و سطح تنش در منطقه را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه لبنان به رهبری حکیمانه عربستان سعودی اعتماد دارد، بر راه چاره سیاسی بحران به وسیله تبادل نظر تأکید کرد و گفت که جامعه دنیای باید به مسئولیت خود برای توقف دخالت در امور داخلی کشور های عربی عمل کند.

نخست وزیر لبنان در رأس هیأتی متشکل از شش نفر از وزرا و مسئولان عالی رتبه این کشور به منظور مشارکت در کنفرانس سرمایه گذاری امارات-لبنان به امارات سفر نموده و قرار است این کنفرانس امروز دوشنبه برگزار گردد.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20606

به "سعد حریری: لبنان در منازعات منطقه ای دخالت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعد حریری: لبنان در منازعات منطقه ای دخالت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید