رونمایی از طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه A در اردبیل

به گزارش مهسان بلاگ، همزمان با هفته دامپزشکی و با حضور معاون هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه A در اردبیل رونمایی شد.

رونمایی از طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه A در اردبیل

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند، به صورت همزمان در سراسر کشور آئین بهره رداری و شروع رسمی فراوری و عرضه گوشت مرغ رتبه A در کشتارگاه صنعتی آرتا پروتئین اردبیل شروع شد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل در این مراسم اظهار کرد: یکی از خلاها و مسائل استان در بخش کشاورزی عدم وجود زنجیره های فراوری بوده و قسمت اعظم این مسائل ناشی از حاکمیت فعالیت های سنتی و نبودن حلقه های فراوری در این بخش است.

ارژنگ عزیزی با مقایسه کشتارگاه های سنتی چندین سال قبل با کشتارگاه های صنعتی طیور تمام اتوماتیک گفت: خوشبختانه با فعالیت این واحدهای فراوریی و رفع مسائل کشاورزی در حوزه فراوری، زمینه و بستر مناسب برای صادرات محصولات فراوریی استان به بازارهای داخلی و حتی بازارهای خارجی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد و فراهم سازی چنین واحدهای فراوریی علاوه بر اینکه به ارتقاء سلامت و امنیت غذایی جامعه یاری مؤثری می نماید، توضیح داد: ایجاد چنین واحدهای فراوریی نگرانی های جامعه در حوزه سلامت و امنیت غذایی را نیز به شدت کاهش می دهد.

معاون هماهنگی امور مالی استانداری با تأکید بر اهمیت و حساسیت بهره وری گفت: بالابردن و ارتقای بهره وری در ارتباط با انرژی، آب و حتی نیروی انسانی در این واحدها کاملا ملموس و مشهود است و واحدهای فراوریی مشابه در استان می توانند از تجربیات آنها استفاده نموده و الگوبرداری نمایند.

عزیزی ابراز امیدواری کرد؛ موانع و مسائل بخش کشاورزی با ایجاد و بهره برداری از چنین واحدهای فراوریی رفع گردد.

در این مراسم مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل نیز گفت: طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ فراوریی رتبه A برای اولین بار در سطح استان و به طور همزمان در سراسر کشور در روز ملی دامپزشکی شروع می گردد و از امروز در تمام کیسه های بسته بندی فراوریات کشتارگاه های طیور استان درجه و سطح کیفی فراوری آن ذکر خواهد شد.

صادق صالحی بیان کرد: مردم می توانند مرغ با کیفیت عالی و ممتاز و متوسط و مطلوب را براساس آن سطح بندی و طبق سلیقه شخصی انتخاب نمایند.

وی با اشاره به اینکه احداث، توسعه و ارتقای کشتارگاه های صنعتی طیور استان یکی از ضروری ترین اقدامات در راستای بهداشت و سلامت و نیز تأمین مواد پروتئینی سالم و بهداشتی جامعه است، هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت گوشت مرغ فراوریی در راستای اصل حفظ حقوق شهروندی و حق انتخاب مشتری بیان کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل اضافه نمود: رتبه بندی کشتارگاه ها براساس شاخص های بهداشتی و بهبود فرآیند فراوری و ایجاد رقابت سالم و کیفی بین فراوریات کشتارگاه های طیور و افزایش صادرات و توسعه بازار صادراتی از دیگر اهداف مهم این طرح است.

صالحی با بیان اینکه از چهار باب کشتارگاه صنعتی طیور فعال استان سه مورد در گروه B و فقط یک مورد با تأیید سازمان دامپزشکی کشور شرایط احراز به گروه A را کسب نموده است، توضیح داد: فراوریات کشتارگاه های هر دو گروه A و B از نظر بهداشتی و کیفی مورد تأیید دامپزشکی هستند و کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی در هر دو این کشتارگاه ها از ابتدا تا انتهای خط کشتار بر فرآیند فراوری نظارت بهداشتی دارند و تفاوت فقط در خط کشتار اتوماتیک و بدون دخالت کارگران در پروسه آماده سازی و بسته بندی کشتارگاه های گروه A است.

وی با تبریک 14 مهر ماه روز ملی دامپزشکی گفت: به طور یقین با این رتبه بندی و افزایش کیفیت گوشت مرغ شاهد حضور پررنگ و بیشتر محصولات فراوریی استان در بازارهای منطقه و کشورهای همجوار خواهیم بود.

در خاتمه این مراسم گواهی بهداشتی ارتقای کشتارگاه صنعتی طیور آرتا پروتئین توسط معاونت هماهنگی امور مالی استانداری اردبیل به صاحب کشتارگاه صنعتی طیور اهداء شد.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20375

به "رونمایی از طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه A در اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از طرح ارتقای کیفیت بهداشتی گوشت مرغ رتبه A در اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید