رشد مالی ایران مثبت شد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه رشد مالی ایران مثبت شد، گفت: امتیاز مراودات تجاری خارجی ایران در عرصه بین الملل کاهش نیافت.

رشد مالی ایران مثبت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند امشب در نشست هم اندیشی با فعلان اقتصادی استان فارس با اشاره به سالگرد آغاز تحریم های آمریکا گفت: امروز یک سال از تحریم های جدید آمریکا می گذرد وقتی ترامپ این برنامه ها را اجرا کرد گفت در سه ماه کشور ایران را عوض خواهد نمود اما با شکست روبرو شد.

وی درباره امنیت موجود در منطقه و کشور ایران گفت: کشورهایی مانند ژاپن، قطر، فرانسه و بعضی دیگر کشورها به دنبال آن بودند که ایران امنیت منطقه را فراهم کند و برای اینکه به این مهم دسترسی داشته باشند، متوجه شده اند که باید کشور ایران را راضی نگه دارند.

دژپسند با بیان اینکه نماد قدرت فقط بعد نظامی نیست بلکه بعد اقتصادی نیز مهم است، اضافه نمود: صادرات یکی از شاخص های مهم اقتصاد است که در 7 ماه گذشته صادرات غیرنفتی کشور رشد چشمگیری داشته است.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: با وجود تمامی تحریم ها و حتی با اصلاح قیمت پایه در حوزه های کالاهای صادراتی در هفت ماه اخیر 24 میلیارد دلار صادرات محصولات غیر نفتی افزایش داشته ایم و حتی اگر اصلاحات نیز صورت نمی گرفت می توان گفت که 10 درصد در حوزه وزنی نیز صادرات غیر نفتی افزایش یافته است.

وی با اشاره به رشد صادرات غیر نفتی در کشور بیان نمود: این بزرگترین ضربه به دشمن بود که با یاری بخش خصوصی اجرا شده است و رشد صادرات غیر نفتی ما به دلیل همت، کوشش و جدیت فعالان اصلی اقتصاد ما است.

دژپسند خاطر نشان کرد: تمام صندوق های بین المللی و بانک های جهانی برآورد نموده اند که نرخ رشد اقتصادی سال جاری ایران منفی است اما رشد اقتصادی ایران در بهار سال جاری 4 درصد مثبت بوده است و در شش ماه نخست نیز رشد اقتصادی مثبت است.

وزیر اقتصاد و دارایی درباره ایجاد شغل و اشتغالزایی در کشور نیز گفت: یکی از نیازهای ما ایجاد شغل است و در تابستان 98 بالغ بر 840 هزار فرصت شغلی ایجاد نموده ایم و این فرصت های شغلی با گسترش فعالیت های بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 62 درصد تسهیلات به سرمایه در گردش اختصاص یافته است، توضیح داد: در حوزه اقتصادیات نیز مشوق هایی مانند بخگرددگی جرائم توسط دولت در نظر گرفته شده است چراکه حاضر نیستیم برای تامین منابع اقتصادی دولت اقتصادیات افزایشی گرفته گردد.

دژپسند توضیح داد: با وجود تمام کوشش های دشمن و ایجاد شرایط تحریمی امتیاز مراودات تجاری خارجی ایران در عرصه بین الملل کاهش نیافته است.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25392

به "رشد مالی ایران مثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد مالی ایران مثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید