درآمد 36هزار میلیارد تومانی دولت از محل جایگزینی بنزین

به گزارش مهسان بلاگ، رییس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته گفت: در صورت جایگزینی بنزین با سی ان جی و کاهش 20میلیون لیتری مصرف بنزین در روز بخش حمل ونقل عمومی درآمد دولت از صادرات بنزین 36هزار میلیارد افزایش می یابد.

درآمد 36هزار میلیارد تومانی دولت از محل جایگزینی بنزین

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، علی محمودیان در تبادل نظر با میزان با اشاره به ذخائر گازی در کشور اظهار کرد: ایران رتبه اول ذخایر گازی و رتبه چهارم فراوری گاز را در دنیا را دارد و با وجود این منابع غنی گاز، مصرف بنزین که بخشی از آن وارداتی است، نسبت به سوخت گاز بیشتر استفاده می گردد.

رییس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته با اشاره به مزایای سوخت گاز نسبت به بنزین توضیح داد: گستردگی شبکه توزیع گاز در کشور، سهولت در راه اندازی صندلی سوخت سی ان جی و قیمت آن، فزونی ویژه ای نسبت به بنزین دارد.

وی اضافه نمود: استفاده از گاز به عنوان سوخت علاوه بر کاهش هزینه های مالی، یاری شایانی به کاهش آلودگی های زیست محیطی و هوا می نماید.

محمودیان با اشاره به مصرف سوخت بنزین در کشور اظهار کرد:میزان مصرف بنزین وسایل نقلیه شخصی حدود 42 میلیون لیتر در روز است و تعداد 2 میلیون و 150 هزار دستگاه در بخش حمل و نقل عمومی دوگانه سوز نیستند و باید شرایط را برای استفاده از گاز به عنوان سوخت جانشین را فراهم کرد.

این مقام مسئول توضیح داد: بنا بر آمار های ارائه شده میزان م صرف سی ان جی در بخش حمل و نقل عمومی حدود 16.1 میلیون متر مکعب برآورد می گردد که از این میزان، سهم تاکسی های سنتی 3.1، وانت های بنزینی 8.6، کامیون و کامیونت های بنزین سوز 2.4 و تاکسی های اینترنتی 2 میلیون متر مکعب در روز است.

وی بیان نمود: مصرف بالای سوخت وسایل نقلیه عمومی، صاحبان این خودرو ها را به استفاده از گاز طبیعی ترغیب نموده است و با توجه به زیرساخت های ارتباطی و اطلاعاتی دوگانه سوز کردن خودرو های این بخش هزینه ای به مراتب کمتر از خودرو های شخصی دارد.

محمودیان توضیح داد:در صورت دوگانه سوز کردن 2 میلیون و 150 هزار دستگاه خودرو غیر دوگانه سوز در این بخش، 20 میلیون متر مکعب به مصرف روزانه سی ان جی اضافه می گردد و در مقابل در حدود 20 میلیون لیتر از مصرف روزانه بنزین کاسته می گردد.

رییس اتحادیه کشوری سوخت های جایگزین و خدمات وابسته بیان نمود: در صورت جایگزنی بنزین با سی ان جی و کاهش 20 میلیون لیتری مصرف بنزین در روز؛ با احتساب قیمت 6 هزار تومانی بنزین صادراتی فوب خلیج فارس، تنها در بخش حمل و نقل عمومی 36 هزار میلیارد تومان به درآمد های دولت از محل فروش بنزین اضافه نموده خواهد شد.

محمودیان ادامه داد: باید تدابیر ویژه ای برای ترغیب صاحبان خودرو های شخصی به استفاده از گاز اندیشیده گردد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19411

به "درآمد 36هزار میلیارد تومانی دولت از محل جایگزینی بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 36هزار میلیارد تومانی دولت از محل جایگزینی بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید