دانشگاه علم و صنعت و انجمن راه سازی و بهسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مهسان بلاگ، دانشگاه علم و صنعت ایران و انجمن راهسازی و بهسازی راه های کشور، در راستای حمایت از تحقیقات دانشجویی در حوزه حمل و نقل تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

دانشگاه علم و صنعت و انجمن راه سازی و بهسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، تفاهم نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و یک انجمن در حوزه راهسازی و بهسازی راه های کشور، هفتم مهرماه 1398 به امضا رسید.

بر اساس این قرارداد، دانشگاه علم و صنعت ایران و یک انجمن خیریه در حوزه راه سازی و بهسازی راه های کشور موافقت کردند در زمینه هایی همچون حمایت از تحقیقات و سرانجام نامه های کاربردی مرتبط با حوزه حمل و نقل، مشارکت در انجام مطالعات و تحلیل عوامل موثر در بهبود روش های کاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی و مدیریت مطالبات اجتماعی، آموزش های عمومی، تهیه و انتشار محتوای مرتبط با ایمنی حمل و نقل در فضای مجازی؛ در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با همکاری دستگاه های ذیربط همکاری نمایند.

در ادامه نشست، افشین شریعت معاون اجتماعی و فرهنگی و رئیس مرکز تحقیقات ایمنی کاربردی دانشگاه، با تاکید بر لزوم حمایت از تحقیقات کاربردی، گفت: بعضی از مدیران و تصمیم سازان کشور با مقوله ایمنی آشنایی زیادی ندارند و این دانشجویان هستند که مدیران فردای کشور خواهند بود؛ لذا ضروری است این دانش در دانشجویان و تصمیم سازان آینده کشور ایجاد گردد و امیدواریم نگاه همکاری دانشگاه با انجمن، کاربردی، اجرایی و عملیاتی باشد.

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، با تاکید بر اهمیت بحث ایمنی در کشور، توضیح داد: دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه حمل و نقل، از صندلی خوبی در بین دانشگاه های دیگر برخوردار است و به گونه ای پیروز در این زمینه عمل نموده که رتبه 100 تا 150 دنیا را داراست و ما امیدواریم در بلند مدت بتوانیم در حوزه حمل و نقل، ساختار جدیدی برای کشور بسازیم که در فعالیت های حمل و نقلی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: از هم افزایی با یاری نخبگان، اساتید و دانشجویان که سرمایه های دانشگاه هستند استقبال می کنیم و امیدواریم این تفاهم نامه آغاز خوبی برای سوق دادن فعالیت های پژوهشی به موارد کاربردی باشد.

رئیس دانشگاه با اشاره به راه اندازی دو مرکز کارآفرینی در دانشگاه، گفت: راهبرد دانشگاه علم و صنعت ایران در مورد دانش آموختگان، شکل دهی مراکز کارآفرینی است که امیدواریم سومین آن را بتوانیم در هفته پژوهش راه اندازی کنیم و می خواهیم دانشجو را با نگاه کارآفرینی پرورش دهیم تا علاوه بر اشتغال خود، برای دیگران نیز فراوری شغل کند.

ذاکری اضافه کرد: یکی از مباحث جدی ما، مرکز نوآوری حمل و نقل هوشمند به منظور پرورش استعدادها، دریافت ایده های نو و عملیاتی کردن چند ایده است که در این خصوص با سرمایه گذار توافق نموده ایم در طبقه فوقانی دانشکده مهندسی راه آهن راه اندازی گردد.

رئیس دانشگاه در سرانجام اعلام کرد: امیدوار هستیم در کار های مشترک و حوزه ایمنی بتوانیم از ظرفیت بین المللی و توانمندی دیگر حوزه ها نیز استفاده کنیم.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19033

به "دانشگاه علم و صنعت و انجمن راه سازی و بهسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه علم و صنعت و انجمن راه سازی و بهسازی تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید