داستان و شعر خیابان را بنویسید!

به گزارش مهسان بلاگ، شاید تا حالا چیزهایی درباره این شنیده یا خوانده باشی که تعدادی از آدم ها به نوعی در خیابان و قسمت هایی از شهر زندگی می نمایند. حتی شاید آدم هایی را دیده باشی که در سرما خود را به شیشه مغازه ها چسبانده اند تا کمی گرم شوند.

داستان و شعر خیابان را بنویسید!

در میان این افراد، تعدادی کودک و نوجوان هم هست و شاید برخی را دیده باشی که بدون لباس گرم و کافی، در خیابان به سر می برند. چه اتفاقی برای آن ها افتاده که زندگی روی تلخ خود را به آن ها نشان داده است؟ هریک از کسانی که در خیابان زندگی می نمایند، داستانی دارد و خاطراتی و دلش گنجینه اسرار است. در بین آن ها انسان های توانمند، کم نیستند. انسان هایی که بینش و هوش خوبی دارند. جمعیت طوع بی نشان ها، مؤسسه ای غیردولتی است که بر روی آسیب های اجتماعی مثل کارتن خوابی کار می نماید. این روزها، جمعیت طلوع بی نشان ها درحال برگزاری جشنواره ادبی حس خیابان در سه حوزه شعر، داستان و خاطره است. علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، تا 8 آبان فرصت دارند که آثار خود را برای دبیرخانه جشنواره بفرستند. این جشنواره ، اولین تجربه کار ادبی در حوزه کارتن خوابی است که در دو بخش ویژه و حرفه ای برگزار می گردد. در بخش ویژه جشنواره عزیزانی می توانند شرکت نمایند که تجربه کارتن خوابی دارند.

بخش حرفه ای برای نویسندگان و شاعرانی است که درباره این آسیب اجتماعی کار نموده اند و دغدغه دارند. شعار مؤسسه طلوع بی نشان ها این است که: بی تفاوت نباشیم! و سعی می نماید با برگزاری این جشنواره شعار خود را هم یادآوری کند.

افرادی که کارتن خوابی را تجربه نموده اند؛ مخصوصاً بچه ها و نوجوانانی که این تجربه را دارند؛ سینه شان پر است از داستان ها و اتفاق هایی که خوب است خودشان آن ها را بنویسند. هم قبل از آغاز جشنواره حس خیابان و هم بعد از دریافت آثار، برای علاقه مندانی که قصد شرکت در این جشنواره را دارند کارگاه های آموزشی برگزار می گردد. جامعه هدف این جشنواره هم افرادی هستند که در زندگی خود، دچار این آسیب اجتماعی شده اند و هم نویسندگانی که دغدغه های اجتماعی دارند.

جلب توجه جامعه به موضوع خیابان خوابی، ایجاد انگیزه و خلاقیت در گروه ویژه (با تجربه کارتن خوابی)، استفاده از تجربیات کارتن خوابی در فراوری آثار هنری، قدردانی از هنرمندانی که در آثارشان به آسیب های اجتماعی، به ویژه کارتن خوابی، توجه ویژه داشته اند و الگوسازی در حوزه هنر اجتماعی از اهداف این جشنواره است. اعضای هیئت انتخاب جشنواره عبارتند از: امید صباغ نو، سیدجعفر عزیزی، نفیسه علوی، اصغر علی کرمی، آیدا عمیدی، حدیث لزرغلامی و سمانه نائینی.

علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو نسخه به نشانی تهران، بزرگ راه محلاتی، خیابان صالحی، کوچه عبدالمحمدی، پلاک 6 ارسال نمایند یا نسخه پی دی اف اثر خود را به ای میل [email protected] یا شماره کانال (09034561593) آن بفرستند.

مراسم اهدای جوایز، هم زمان با آیین شب یلدا برگزار خواهد شد.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23600

به "داستان و شعر خیابان را بنویسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان و شعر خیابان را بنویسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید