ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان، جایگزین های مواد دخانی

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، نسبت به ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان هشدار داد.

ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان، جایگزین های مواد دخانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری مهر،احمد جنیدی، در آستانه هفته ملی بدون دخانیات، بر ضرورت آشنایی با ترفندهای صنایع دخانی به عنوان یکی از راهکارهای مهم برای حفاظت از جوانان در مقابل دخانیات، تاکید نمود و گفت: صنایع دخانی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری اقدامات هماهنگ و گسترده در سراسر دنیا برای تنویر افکار عمومی در مورد مضرات استعمال دخانیات، اضافه کرد: شعار سازمان دنیای بهداشت در امسال، محافظت از جوانان در برابر فریبکاری و ترفندهای صنایع دخانی و پیشگیری از مصرف دخانیات و نیکوتین در آنها است.

جنیدی ضمن بیان اهمیت کاهش مصرف مواد دخانی و خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم، بر افزایش آگاهی عمومی به خصوص جوانان در مورد تأثیرات مضر دخانیات از انواع سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن تاکید نمود و ادامه داد: آموزش تأثیرات مخرب ترفندها و روش های اغوا نماینده و فریبنده صنایع دخانی بر افزایش مصرف دخانیات توسط جوانان و نوجوانان به ویژه بانوان بسیار اهمیت دارد.

پشت پرده ورود سیگار قاچاق | عده ای از دخانیات نان می خورند

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم و راهکارهای حفاظت جوانان از آسیب ها و صدمات ناشی از مصرف دخانیات، آشنا کردن آنها با ترفندهای صنایع دخانی برای جلوگیری از به دام افتادن است.

جنیدی اضافه کرد: صنایع دخانی، هر روز با ترفندهای جدید و معرفی محصولات جایگزین مواد دخانی مانند سیگارها و قلیان های الکترونیکی در صدد فریب جوانان و افزایش گرایش آنها به استعمال مواد دخانی و کسب درآمدهای هنگفت هستند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع کرونا در کشور و تشدید علائم این بیماری در افرادی که مواد دخانی مصرف می نمایند، گفت: شعار ملی هفته بدون دخانیات در امسال، محافظت از سلامت عمومی در برابر ترفندهای صنایع دخانی و بیماری کرونا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52015

به "ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان، جایگزین های مواد دخانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای جدید صنایع دخانی برای فریب جوانان، جایگزین های مواد دخانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید