ترامپ: خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم اما همه گزینه ها باز است

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در ایالت میامی مدعی شد که واشنگتن خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا بوده اما همه گزینه ها درباره این کشور باز است.

ترامپ: خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم اما همه گزینه ها باز است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در دانشگاه بین المللی فلوریدا در میامی و در میان آمریکایی های ونزوئلایی تبار سخنرانی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی گفت: مردم ونزوئلا در آستانه تاریخ ایستاده اند و آماده اند کشور و آینده خود را به دست گیرند و سال های حکومت سوسیالیستی، ونزوئلا را به سمت دروازه ویرانی برد.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه زمان افول سوسیالیسم در نیمکره ما فرا رسیده، گفت: این مساله نه فقط در ونزوئلا بلکه در نیکاراگوئه و کوبا نیز وجود دارد.

ترامپ با اشاره به ممانعت دولت ونزوئلا از ارسال یاری های امدادی به مردم ونزوئلا از کلمبیا مدعی شد: مادورو ترجیح می دهد مردمش را گرسنه ببیند تا به آنها یاری کند.

این در حالی است که خورخه آرائاسا وزیر خارجه ونزوئلا پیشتر درباره ادعای یاری های انسان محبت آمیز آمریکا اظهار نموده بود: جمع ارزش یاری های ارسالی آمریکا حدود 20 میلیون دلار است در حالی که کاخ سفید بیش از 30 میلیارد دلار دارایی های ونزوئلا را مسدود نموده است. ترامپ از ارتش ونزوئلا هم خواست از دستور مادورو برای جلوگیری از ورود یاری های اولیه به آن کشور اطاعت نکنند و هشدار داد: ارتش ونزوئلا برای نجات مردم کشور خود یاری کند. اگر آنها همچنان به حمایت از رژیم مادورو ادامه دهند، هیچ بندر امن و راه فراری را پیدا نخواهند کرد.

وی خطاب به ارتش ونزوئلا که مطابق با قانون اساسی این کشور از نیکلاس مادورو حمایت نموده، اظهار کرد: در صورت تداوم این حمایت، همه چیز را از دست خواهید داد.

رئیس جمهوری آمریکا که در اقدامی مغایر قوانین بین المللی در امور داخلی ونزوئلا دخالت نموده است، ادامه داد: ما خواهان انتقال مسالمت آمیز دولت هستیم اما همه گزینه ها باز است.

.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5699

به "ترامپ: خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم اما همه گزینه ها باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: خواهان انتقال مسالمت آمیز قدرت در ونزوئلا هستیم اما همه گزینه ها باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید