بهره برداری از 32 بنای تاریخی توسط صندوق احیا در دولت تدبیر و امید

به گزارش مهسان بلاگ، در دومین روز از نشست معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی سازمان میراث فرهنگی، پنل مربوط به شرکت ها و سازمان های تابعه این سازمان برگزار گردید.

بهره برداری از 32 بنای تاریخی توسط صندوق احیا در دولت تدبیر و امید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 12 و 13 تیرماه 98 به میزبانی استان البرز برگزار گردید، موضوعات مرتبط با اهداف و مأموریت های معاونت ها و بخش های مختلف سازمان میراث فرهنگی در قالب پنل های تخصصی ارائه شد و مدیران سازمان میراث فرهنگی در سطح ستاد و استانی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در هر پنل پرداختند.

در دومین روز از این نشست و درآخرین پنل تخصصی، برنامه ها و اقدامات صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی و نیز کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی جمهوری اسلامی ایران برای مدیران ستادی و استانی تشریح شد.

پرهام جانفشان سرپرست صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی در این پنل تخصصی با تشریح مهم ترین اقدامات این صندوق گفت: 32 بنای تاریخی از مجموع بناهای واگذارشده به این صندوق در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.

او اضافه کرد: صندوق احیا از سال 1384 تشکیل شد و مهمترین وظیفه ای که برای این صندوق دیده شده است، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی است.

جانفشان گفت: در آن سال، 270 بنای تاریخی برای مرمت و احیا به این صندوق واگذار شد با این حال تا سال 1392، تنها 10 بنا به بهره برداری رسید.

او اضافه کرد: با فعالیت دولت تدبیر و امید، فعالیت های این صندوق نیز افزایش یافت و تا سال 96، تعداد 48 بنا به این صندوق واگذار شده بود، از سال 96 تا کنون نیز 32 بنا و در مجموع 80 بنا برای مرمت و احیا به این صندوق واگذار شده که خوشبختانه تاکنون 32 بنا به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن فرهنگی تاریخی در ادامه از رویکردهای نوین این صندوق در دولت تدبیر و امید گفت و اضافه کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی، برپایی نمایشگاه ها و حضور صندوق در نمایشگاه های مختلف، برگزاری نمایشگاه عکس احیا و... از مهم ترین برنامه های نوینی است که توسط صندوق احیا اجرایی شده است.

او اعلام کرد: با برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره های فرهنگی در بناهای تاریخی متعلق به صندوق احیا به دنبال پیوند میراث ناملموس و میراث ملموس هستیم.

رامین افشاری مدیرعامل کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی نیز در این نشست با تشریح برنامه ها و فعالیت های این کانون گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که این کانون دنبال می نماید، فراوری محتوا و بارگذاری و بروزرسانی پورتال گردشگری ایران است.

او اضافه کرد: این پورتال به زبان فارسی و انگلیسی می تواند خدمات خود را ارائه دهد و برای بارگذاری مناسب آن نیازمند فراوری محتوا هستیم که در این میان استان ها می توانند برای پربارتر شدن این سایت با ارسال عکس، متن و فیلم های غنی و باکیفیت به فراوری محتوا در این سایت یاری نمایند.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16026

به "بهره برداری از 32 بنای تاریخی توسط صندوق احیا در دولت تدبیر و امید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 32 بنای تاریخی توسط صندوق احیا در دولت تدبیر و امید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید