ایران پیروز به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات وزیر خارجه در این کمیسیون گفت: طبق توضیحات آقای ظریف، ایران پیروز به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است البته سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر نکرده است.

ایران پیروز به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است

به گزارش خبرنگاران، علی نجفی خوشرودی در شرح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه برای آنالیز و گفتگو درباره آخرین مسائل و تحولات سیاست خارجی برگزار گردید. آقای ظریف با اشاره به راهبرد آمریکا مبنی بر فشار حداکثری بر ایران، تاکید داشت که سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر ننموده البته ایران پیروز شده اجماع جهانی علیه خود را بشکند.

وی اضافه کرد: وزیر خارجه با اشاره به جنگ مالی و تروریسم مالی آمریکا علیه کشورهای مختلف همچون ایران به این موضوع اشاره داشت که جنگ مالی از اقدام نظامی بدتر است چون غیرنظامیان را نشانه می رود.

نجفی اظهار داشت: آقای ظریف کوشش بعضی کشورها در اجلاس موسوم به معامله قرن پیچیده خواند و توضیح داد که این کوشش ها به نتیجه نمی رسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: آقای ظریف با ارائه گزارشی از تحرکات و سفرهای اخیر در روابط با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه بر اهمیت این کشورها در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود و این رایزنی ها و سفرها همچون سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به ایران و سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به تاجیکستان و قرقیزستان برای شرکت در دو اجلاس مهم سیکا و شانگهای را در شرایط کنونی تأثیرگذار خواند که در حاشیه این اجلاس ها دیدار با سران از جمله با رؤسای جمهور روسیه و چین هم صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در این جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون نظرات خود را مطرح نموده و از تحرکات و ابتکارات دستگاه دیپلماسی در روابط با کشورهای منطقه استقبال و از این سیاست حمایت کردند.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10520

به "ایران پیروز به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران پیروز به شکستن اجماع جهانی علیه خود شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید