اشپیگل: در دوران ترامپ در آمریکا برای رویاهای بزرگ جایگاهی وجود ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، یک نشریه آلمانی با انتقاد از سیاست های رئیس جمهور آمریکا نوشت که برای اینکه آمریکا از وضعیت فعلی نجات پیدا کند باید ترامپ کاخ سفید را ترک کند.

اشپیگل: در دوران ترامپ در آمریکا برای رویاهای بزرگ جایگاهی وجود ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی با عنوان: آمریکا تا چه حد افول نموده ای به آنالیز سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و تاثیر آن بر وجهه این کشور پرداخت.

در این گزارش آمده است که برای رویاهای بزرگ در آمریکای دوران ریاست جمهوری ترامپ دیگر جایگاهی وجود ندارد. امروزه آمریکا کمتر در جهت آرمان جامعه مترقی، دموکراتیک و صلح آمیز کوشش می نماید و در سیاست های خود به کشور دیگری توجه نمی نماید. در آمریکا دیگر جایی برای رویاهای بزرگ وجود ندارد. ترامپ جنبه ای از سرمایه داری خودخواهانه و توام با ملی گرایی را ارائه داده است که در آن هر کسی به فکر خودش است. به همین دلیل، مسایلی مانند حفاظت از آب وهوا که باید در فضایی توام با همکاری حل گردد، نادیده گرفته شده است.

این نشریه آلمانی در ادامه نوشت که به این ترتیب جهان از طریق شرکت های خصوصی اداره می گردد و یا هر چه بیشتر تحت تاثیر دیدگاهی نظامی که جهان را مانند زمینی برای نبرد می بینند قرار می گیرد. در چنین شرایطی اوضاع به نفع آنهایی می گردد که قوی تر هستند و علیه پناهجویان و فقرا خواهد بود که البته این افراد قربانی نیستند بلکه به دیده تهدید به آنها نگاه می گردد.

ترامپ دیروز (آدینه) هم حملات خود به چهار زن کنگره را تکرار کرد. رئیس جمهور آمریکا که از نقدها این نمایندگان کنگره از وضعیت اسفناک اردوگاههای مرزی آمریکا به خشم آمده بود، یکشنبه هفته گذشته در پیغام هایی توییتری، چهار زن نماینده کنگره را مورد حمله قرار داد و در بخشی این توئیت های خود از آن ها خواست به جای انتقاد از آمریکا به کشور خود برگردند و به وضع آنجا رسیدگی نمایند.

توهین های جدید آمریکا درست یک روز بعد از آن مجدداً مطرح شده است که ترامپ خود را از شعارهای طرفدارانش تبرئه کرد که در اظهاراتی نژادپرستانه فریاد زده بودند که ترامپ، ایلهان عمر یکی از نمایندگان زن رنگین پوست کنگره که هنگام کودکی به آمریکا مهاجرت نموده را به کشورش بازگرداند.

اشپیگل نوشت که ترامپ هیچ ایده بزرگ و الهام بخشی در زمینه گردآوردن آدم ها در کنار هم ندارد. آمریکا که زمانی به عنوان ستاره آزادی و نمادی از جهان شمول بودن شهرت داشت در حال افول در خشم و نفرت است. در مجموع می توان گفت که امکان ندارد که ترامپ به این ترتیب در انتخابات آینده پیروز باشد. البته همواره این امکان وجود دارد که این وضعیت خاتمه یابد اما تا زمانی که هیچ راهی پیدا نگردد که ترامپ را در کاخ سفید متوقف کند، چنین وضعیتی ادامه خواهد داشت. به این منظور دموکرات ها هم مسئولیت دارند و باید نامزدی را معرفی نمایند که بتواند در انتخابات بعدی با ترامپ مقابله کند. آمریکا به جای فردی که اختلاف افکنی می نماید به کسی احتیاج دارد که شرایط را به روزهای درخشان باز گرداند.

انتهای پیغام/

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12745

به "اشپیگل: در دوران ترامپ در آمریکا برای رویاهای بزرگ جایگاهی وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشپیگل: در دوران ترامپ در آمریکا برای رویاهای بزرگ جایگاهی وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید