آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ، توصیه های بهداشتی مجددا به دانشگاه ها ابلاغ می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از ابلاغ مجدد توصیه های بهداشتی به دانشگاه ها برای کنترل کیفیت پخت و توزیع غذا اطلاع داد.

آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ، توصیه های بهداشتی مجددا به دانشگاه ها ابلاغ می گردد

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در حاشیه نشست معاونان دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، در مورد اتفاقات اخیر دانشگاه علم و صنعت گفت: پیمانکار هایی که تخصص اداره تغذیه دانشگاه ها را دارند براساس تجربه و تخصص به کارگرفته می شوند که حفظ کیفیت و رقابت پیمانکار ها در این مقوله بسیار مهم است. پیمانکار هایی که متخصص این کار هستند در مناقصه دانشگاه ها شرکت می نمایند، نوع سرویس تعیین می گردد و قرارداد ها با دانشگاه بسته می گردد و پیمانکار موظف است در چارچوب قوانین دانشگاه مواد اولیه ای که خودش یا دانشگاه تامین می نمایند باید سعی کند بهترین کیفیت را ارائه دهد علاوه بر این کارشناسان بهداشت نیز نظارت بر کار تغذیه و پخت غذا را برعهده دارند و کیفیت مواد اولیه را کنترل می نمایند.

وی اضافه نمود: این اتفاق دانشگاه علم و صنعت موردی بود که جمع بندی نهایی آن هنوز اعلام نشده و ما منتظریم کمیته حقیقت یاب دانشگاه نظر نهایی خود را اعلام کند؛ چرا که غذایی که در همه خوابگاه های این دانشگاه توزیع شده در دو خوابگاه مشکل ایجاد نموده آیا مشکل از مواد اولیه بوده یا موردی دیگری.

صدیقی افزود: براساس تصمیم دانشگاه پیمانکاری که قرار بود مهرماه تغییر کند در اثر این اتفاق اخراج و قرارداد آن کنسل شد و دانشجویان نیز با حضور در سازمان امور دانشجویان و توضیحاتی که داشتند توانستیم به نتیجه های خوب و موثری برسیم و اصلاحاتی در این زمینه صورت بگیرد. پیش بینی هایی می گردد که دیگر این اتفاق نیفتد گرچه هنوز بر سر آمار مسمومیت دانشجویان اختلاف نظر وجود دارد. پیمانکاران دانشگاه تعویض شده و نظارت بیشتری بر روی توزیع و پخت غذا در دانشگاه ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حجم مواد غذایی که در طول سال ارائه می کنیم بسیار زیاد است با فرض اینکه 50 درصد دانشجویان از غذای سلف استفاده می نمایند بیش از 26 میلیون پرس سال گذشته غذا توزیع شده است و در مهر ماه سال جاری بیش از 15 میلیون پرس غذا توزیع نموده ایم و این حجم توزیع غذا باید در آن بهداشت و کیفیت حرف اول را بزند و پیمانکار بتواند بهترین کیفیت را ارائه دهد.

رئیس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: امیدواریم این موارد اندک نیز با نظارت کاهش پیدا کند کنترل آشپزخانه ها و کیفیت غذا ها از نکات مهمی است که باید دانشگاه ها آن را مورد توجه قرار دهند و کوشش می گردد که این قصه در دانشگاه ها تکرار نگردد توصیه های بهداشتی را مرکز بهداشت سازمان امور دانشجویان آماده نموده و به دانشگاه ها ارسال خواهد نمود که نظارت افزایش پیدا کند تذکر ها و هشدار ها مجددا انجام خواهد شد.

وی در مورد وضعیت دانشجویان مسموم شده گفت: تمام دانشجویان که در این اتفاق مسموم شدند از بیمارستان مرخص شدند غیر از یک نفر که علاوه بر مسمومیت عارضه دیگری نیز داشته که مسمومیت مسئله ای برای وی ایجاد ننموده است و امیدواریم به زودی این دانشجو نیز از بیمارستان ترخیص گردد.

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 23396

به "آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ، توصیه های بهداشتی مجددا به دانشگاه ها ابلاغ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت مسمومیت دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ، توصیه های بهداشتی مجددا به دانشگاه ها ابلاغ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید