آخرین وضعیت دهکده خبرنگاران در بازیهای آسیایی، اسکان در آپارتمان زوج های جوان!

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مسئولان ورزش کره جنوبی که تا چند ماه آینده برگزارکننده هفدهمین دوره بازی های آسیایی در اینچئون هستند، هفته گذشته میزبان نمایندگان رسانه هایی بودند که قرار است طی مدت زمان برگزاری این بازی ها، رویدادهای مربوط به آن را تحت پوشش خود قرار بگیرند. در قالب این برنامه دو روزه که علاوه بر رسانه های کشورهای آسیایی، رسانه های منتخب دنیا هم نماینده ای در آن داشتند، مسئولان برگزار کننده بازی ها ضمن ارائه گزارش از اقدامات اجرا شده جهت فراهم کردن امکانات لازم برای مسابقات، توضیحات لازم در خصوص مسائل مربوط به کاروان های خبری شرکت کننده را به شرکت کنندگان ارائه کردند.

آخرین وضعیت دهکده خبرنگاران در بازیهای آسیایی، اسکان در آپارتمان زوج های جوان!

محمود عبداللهی، مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک یکی از نمایندگان ایران در نشست توجیهی رسانه های حاضر در بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی بود. به گفته وی و بر اساس بازدیدهای اجرا شده، برای برگزاری این دوره از بازی ها مرکزی خبری و دهکده بزرگی ساخته شده است که بنا بر اعلام مسئولان برگزار نماینده، همه تجهیزات و امکانات لازم برای بازی ها تا یک ماه پیش از شروع آن تکمیل و به مقامات شورای المپیک آسیا تحویل داده خواهد شد.

در جلسه توجیهی رسانه های حاضر در بازی های آسیایی کره جنوبی، همچنین نماینده ثبت نام از خبرنگاران توضیحاتی در خصوص مراحل ثبت نام از کاروان های خبری هر کشور توسط کمیته ملی المپیک آن کشور را ارائه کرد. بر این اساس ثبت نام از خبرنگاران حاضر در این المپیک آسیایی از 11 اردیبهشت ماه شروع خواهد شد.

بخش دیگری از جلسه دو روزه برگزار شده در اینچئون به توضیحات ارائه شده توسط مسئول مربوطه برای اسکان دادن خبرنگاران اختصاص داشت. به گفته مدیر کل روابط عمومی کمیته ملی المپیک، دهکده ای که برای اسکان خبرنگاران در نظر گرفته شده بزرگ و در برگیرنده آپارتمان های 2 یا 3 خوابه است. در آپارتمان های این دهکده که در منطقه کوآل دونگ شهر اینچئون واقع شده در مجموع 2900 اتاق تعبیه شده است.

نکته جالب توجه اینکه آپارتمان های این دهکده به زوج های جوان پیش فروش شده و قرار است بعد از خاتمه بازی های آسیایی در اختیار آنها قرار بگیرد. دیگر اینکه حداقل قیمت در نظر گرفته برای اتاق و آپارتمان های این دهکده 100 دلار است. البته برگزار نمایندگان بازی های آسیایی برای کشورهایی که می خواهند نمایندگان رسانه های خود را در محل های بهتری اسکان دهند، هتل هایی در نظر گرفته اند که به فاصله 23 تا 27 کیلومتری مرکز خبری قرار داشته و قیمت آنها بسته به چند ستاره بودن شان متغیر است. البته هتل هایی هم در فاصله یک کیلومتری مرکز قرار گرفته است که ارزان ترین آنها 180 و گرانترین شان 250 دلار است.

قیمت اینترنت هم برای نمایندگان رسانه ها در جریان بازی های آسیایی متفاوت است. بر این اساس خبرنگاران بر اساس انتخاب شان باید بابت هر شبانه روز مبلغی بین 100 تا 350 دلار برای استفاده از اینترنت جهت اطلاع رسانی و پوشش مسابقات پرداخت نمایند که البته معمولا در این مورد مسئولان کاروان اعزامی هر کشور باید هزینه لازم را متقبل شوند.

از دیگر مواردی که عبداللهی در تبادل نظر با خبرنگاران و در رابطه با نشست برگزار شده در اینچئون به آن اشاره نمود مربوط به فاصله زمانی میان مرکز خبری با دیگر مکان ها بود. بر این اساس مرکز خبری با دهکده خبرنگاران 20 دقیقه فاصله دارد و فاصله آن با فرودگاه و ورزشگاه اصلی مسابقات هم 40 دقیقه است.

در زمان برگزاری هفدهمین دوره بازی های آسیایی حرکت اتوبوس ها از مرکز خبری به طرف سالن های مختلف هر 30 و 60 دقیقه یک بار انجام می گردد اما این حرکت از محل دهکده خبرنگاران تا مرکز خبری به طور مرتب هر 30 دقیقه یک بار انجام خواهد شد.

و اما یکی دیگر از مهمترین موارد ذکر شده در نشست اینچئون اینکه سهمیه خبرنگاران و عکاسان برای تمام کشورهای شرکت نماینده در بازی های آسیایی کاهش یافته است و از جمله سهمیه ایران؛ البته مسئولان کمیته ملی المپیک همانند بازی های آسیایی چین درخواست افزایش سهمیه برای خبرنگاران خود را داده اند اما این در حالی است که چهار سال پیش یعنی زمان براگزاری بازی های آسیایی گوانجو دلار به قیمت 1060 تومان به فروش می رسید در حالیکه قیمت آن امروز 3100 تومان است و این یعنی سه برابر شدن هزینه های لازم برای اعزام یک خبرنگار.

تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16925

به "آخرین وضعیت دهکده خبرنگاران در بازیهای آسیایی، اسکان در آپارتمان زوج های جوان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت دهکده خبرنگاران در بازیهای آسیایی، اسکان در آپارتمان زوج های جوان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید